1992
Podstawy metody rytmiki – wybrane zagadnienia i doświadczenia, AMFC, IPN, Warszawa – współpraca redakcyjna
1999
Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Dzieło Chopina jako źródło inspiracji wykonawczych, AMFC Warszawa 24–28.02, AMFC, Warszawa (materiały konferencyjne) – członek zespołu redakcyjnego
I Sympozjum Kompozytorskie Akademii Muzycznej im. F. Chopina, AMFC, Warszawa – redakcja naukowa
2000
Muzyka a analiza, integracja, filozofia, AMFC, Warszawa – redakcja naukowa
2001
Muzyka chóralna. II Sympozjum Kompozytorskie Akademii Muzycznej im. F. Chopina, AMFC, Warszawa – redakcja naukowa
Analiza – Interpretacja – Recepcja. W stronę rozumienia muzyki, Zeszyt Naukowy nr 52, AMFC, Warszawa – redakcja naukowa
2003
Piotr Perkowski. Życie i dzieło, AMFC, Warszawa – redakcja naukowa
Potencjał kompozycyjny utworów na instrumenty solowe. III Sympozjum Kompozytorskie Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, AMFC, Warszawa – redakcja
Almanach Kompozytorów Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, AMFC, Warszawa – redakcja naukowa
2004
Teksty o muzyce współczesnej, Zeszyt Naukowy nr 59, AMFC, Warszawa – redakcja naukowa
Wokół twórczości Witolda Rudzińskiego, AMFC, Warszawa – redakcja naukowa
2004
Ekspresja formy – ekspresja treści. Marianowi Borkowskiemu w siedemdziesięciolecie urodzin, AMFC, Warszawa – redakcja naukowa
2005
Dzieło muzyczne w perspektywie analizy integralnej, interpretacji, intertekstualności, estetyki muzycznej, AMFC, Warszawa – redakcja naukowa
2006
Rozumienie działa w wymiarze integralności i duchowości oraz w perspektywie znaczeń, interpretacji i hermeneutyki, AMFC, Warszawa – redakcja naukowa
Muzyka kameralna kompozytorów AMFC (I). IV Sympozjum Kompozytorskie Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, AMFC, Warszawa – redakcja naukowa
2007
Dzieło muzyczne – dzieło sztuki. Analiza hermeneutyczna recepcja dzieła muzycznego. Analiza integralna i filozofia sztuki, AMFC, Warszawa 2007, s. 273 – redakcja naukowa
2009
3 wydawnicze recenzje naukowe do „Musica Sacra Nova”. Pismo poświęcone muzyce sakralnej i myśli humanistycznej. Rocznik. Wydawca: Stowarzyszenie Musica Sacra, Musica Sacra Edition, Warszawa; nr 3: Maria Kęsiak, „Sakralna sztuka umierania”. Śmierć inspiracją twórczości Johna Tavenera; Nawrocka Aldona, Kundalini Marcina Błażewicza – misterium dźwiękowe; Daniel Zarewicz, O życiu i śmierci w starożytnej Grecji (od Orfizmu do Pitagoreizmu)
Muzyka symfoniczna kompozytorów UMFC, UMFC, Warszawa, s. 278 – redakcja naukowa
2012
Lucjan Kaszycki. Kompozytorzy Uniwersytetu Muzycznego, t. 1, UMFC 2012, s. 331 – redakcja naukowa
recenzja wydawnicza (naukowa) książki habilitacyjnej Ryszarda Borowskiego, Flecista jazzowy, interpretator, improwizator, aranżer, kompozytor. Mały traktat osobisty, UMFC 2012
2013
recenzja wydawnicza (naukowa) książki habilitacyjnej Jana Borowskiego, Missa de Maria a Magdala Pawła Łukaszewskiego. Tradycyjna forma mszalna we współczesnej interpretacji autora tekstu, kompozytora i dyrygenta, ATH, Bielsko-Biała 2013
recenzja wydawnicza (naukowa) do „Polskiego Rocznika Muzykologicznego” artykułu Maryli Renat Brzmienie a relacje interinstrumentalne w fakturze kameralnej na przykładzie wybranych polskich sonat skrzypcowych XX wieku
recenzja wydawnicza (naukowa) do „Polskiego Rocznika Muzykologicznego” artykułu Violetty Przech W kręgu współczesnych technik kompozytorskich. System centrowy i koncepcja formy Zbigniewa Bargielskiego. Zjawisko centralizacji w muzyce
2014
redakcja naukowa książki Spotkania z Mistrzem. Marian Borkowski w oczach uczniów i przyjaciół, Musica Sacra, Warszawa 2014, s. 252
2015
3 wydawnicze recenzje naukowe „Scontri”
2016
redakcja naukowa książki Między Wschodem z Zachodem. Kultura muzyczna i jej tradycje, Chopin University Press, Warszawa 2016
3 wydawnicze recenzja naukowa „Scontri”
1 wydawnicza recenzja naukowa „Polski Rocznik Muzykologiczny”
1 wydawnicza recenzja naukowa „Studia Choreologica”
2017
2 wydawnicza recenzja naukowa „Studia Choreologica”; członek Rady Naukowej „Studia Choreologica”
2018
1 recenzja naukowo-wydawnicza „Scontri”
2019
1 recenzja naukowo-wydawnicza „Studia Choreologica”
1 recenzja naukowo-wydawnicza „Polski Rocznik Muzykologiczny”
2 recenzja naukowo-wydawnicza „Studia Choreologica”;
Redakcja naukowa książki Wymiary czasu, przestrzeni i ciszy w muzyce Mariana Borkowskiego, 15 rozdziałów, autorzy z jednostki 4 / spoza 12, Chopin University Press 2019, s 462, ISBN 978-83-65990-11-2
© Copyright 2020 alicjagronau.pl | Stworzone w ramach atwi.pl