2020
Przewodnicząca Konkursu Kompozytorskiego im. Tadeusza Bairda organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich
2020
Dyrektor Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
2019
Zamówienie przez Alicję Wołyńczyk utworu na saksofon i fortepian (Lapidaria Moniuszkowskie na saksofon altowy i fortepian)
2019
Wiceprzewodniczący Rady Dyscypliny Artystycznej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
2018
Laureatka Grand prix Rektora Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie prof. Klaudiusza Barana
2018
Zamówienie przez Związek Kompozytorów Polskich utworu do słów Krzysztofa Bilicy (Pięć myślowych prowokacji do słów Krzysztofa Bilicy na sopran i kwartet smyczkowy)
2018
Zamówienie przez Paulę Jaszczyk na utwór multimedialny (Splątanie z cyklu Meandry [współautorstwo z Paulą Jaszczyk] na kwartet smyczkowy i figurę przestrzenną z wizualizacją)
2018
Gościnny wykładowca Odeskiej Narodowej Akademii Muzycznej im. A.W. Nieżdanowej (Ukraina)
2018
Zamówienie przez Filharmonię Szczecińską utworu na kwintet dęty (Plac Lotników na kwintet dęty)
2018
Zamówienie przez Skansen w Sierpcu na utwór na orkiestrę smyczkową (Sierpc we mgle na orkiestrę smyczkową)
2017
Zamówienie przez Elżbietę Gajewską i Szymona Teleckiego koncertu potrójnego (Suita Krasnobrodzka II na flet, skrzypce, fortepian i orkiestrę smyczkową)
2017
Zamówienie przez Pawła Gusnara utworu na kwartet saksofonowy (Non-existent street for saxophone quartet)
2017
Zamówienie przez Jana Bokszczanina utworu na organy (Accipe animam meam / Weź duszę mą na organy solo)
2017
Gościnny wykładowca Odeskiej Narodowej Akademii Muzycznej im. A.W. Nieżdanowej (Ukraina) i Narodowej Akademii Kadr Kierowniczych Kultury (Kijów, Ukraina)
2016
Juror Konkursu Kompozytorskiego im. Tadeusza Bairda organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich
2016
Zamówienie przez Fundację Przyjaciół „Warszawskiej Jesieni” utworu na fortepian autonomiczny i zespół (Multidramma nelle parole dell’autore per clarinetto [anche basso], Soprano, Yamaha Disklavier [pianoforte MIDI], quartetto d’archi e contrabbasso con l’improvvisazione nello stile della commedia dell’arte / Multidram do słów własnych na sopran, na klarnet [zamiennie z basowym], Sopran, Yamaha Disklavier [pianoforte MIDI], kwartet smyczkowy i kontrabas z improwizacją w stylu komedii dell’arte)
2016
Zamówienie przez Szymona Teleckiego i Tadeusza Gadzinę koncertu poczwórnego dedykowanego Tadeuszowi Paciorkiewiczowi (Trois fresques maritimes sur le paroles originales de l’auteur (Trzy freski nadmorskie do słów własnych) na 2 soprany, 2 skrzypiec i orkiestrę symfoniczną [hommage à Tadeusz Paciorkiewicz])
2016
Nagroda Rektora II stopnia przyznana przez Rektora UMFC KLaudiusza Barana z okazji DNia Edukacji Narodowej za osiągnięcia naukowe
2016
Zamówienie przez Związek Kompozytorów Polskich utworu do słów Krzysztofa Bilicy w Programie Kolekcje – priorytet Zamówienia kompozytorskie (5 myślowych prowokacji dla sopranu kwartetu smyczkowego)
2016
Członek senatu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
2016
Zamówienie przez Dorotę Samsel utworu na saksofon i kwartet smyczkowy (Dźwiękopole na saksofon sopranowy i kwartet smyczkowy)
2016
Zamówienie przez Paulę Jaszczyk utworu multimedialnego (Impresje lapidarne na dwa saksofony i wizualizację [współautorstwo z Paulą Jaszczyk])
2016
Członek Rady Naukowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
2015
Członek Prezydium Zarządu Związku Kompozytorów Polskich
2015
Zamówienie Alicji Wołyńczyk i Doroty Samsel utworu na dwa saksofony (Lapidaria II na saksofon sopranowy i altowy)
2015
Zamówienie utworu dydaktycznego na harfę i kontrabas (Wędrówka na harfę i kontrabas)
2015
Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Analizy Muzycznej
2014
Medal „Zasłużony dla UMFC” nadany przez Rektora Ryszarda ZImaka
2014
Gościnny wykładowca Odeskiej Narodowej Akademii Muzycznej im. A.W. Nieżdanowej (Ukraina) i Narodowej Akademii Kadr Kierowniczych Kultury (Kijów, Ukraina)
2014
Zamówienie Związku Kompozytorów Polskich utworu chóralnego w Programie Kolekcje – priorytet Zamówienia kompozytorskie (The Struggle Between Summer and Winter for 12-voices mixed choir)
2014
Zamówienie przez zespół proModern utworu na sekstet wokalny (The Struggle Between Summer and Winter II for vocal sextet)
2013/2014
Członek Zespołu ewaluacji do spraw sztuk muzycznych, teatralnych i filmowych TA-2; Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego; Komitet Ewaluacji Jednostek Naukowych; Kompleksowa ocena ewaluacyjna działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej wydziałów uczelni muzycznych, teatralnych i filmowych do krajowej parametryzacji jednostek w ramach krajowych zasad finansowania nauki
2013
Zamówienie przez Aldonę Gassowski i Dorotę Frick (Uppsala) godzinnego utworu na zespół kameralny (Most transbałtycki na zespół kameralny/ Transbaltic bridge for chamber ensemble)
2013
Zamówienie przez Mazowiecki Instytut Kultury w Programie Kolekcje – priorytet Zamówienia kompozytorskie (Sześć spojrzeń na Paulę. Spektakl multimedialny na kwartet smyczkowy, wizualizację i wykonawców ruchowych)
2013
Zamówienie przez Liliannę Zalesińska i Piotra Szymonowicza pieśni (Zwei selbstverfasste Lieder für Mezzosopran und Klavier)
2012
Zamówienie przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej w Programie Kolekcje – priorytet Zamówienia kompozytorskie (Dwojakość – wspomnie-nie. Audioscena na improwizującego ruchem i głosem tancerza lub aktora)
2012
Zamówienie dydaktycznego utworu na perkusję (Drabiną do …? 5 Wariacji dla 3 perkusistów)
2012
Zamówienie utworu na saksofon i fortepian przez ArtSax Duo: Dariusz Samól i Ewa Ruszała (Winter is icumen in II for alto saxophone and piano)
2012
Płyta New Polish Music for choir (Musica Sacra Edition 028) z utworem Veni. Illumina. Gloria otrzymała Nagrodę Przemysłu Fonograficznego „Fryderyk” w kategorii muzyka współczesna
2012
Profesor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
2012-2020
Kierownik Katedry Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
2011
Zamówienie utworu na flet solo jako obowiązkowego w grupie C (uczelnie muzyczne) na VIII Międzynarodowym Festiwalu Instrumentów Dętych „Etiuda” 2011 w Szczecinie (Agnezioni II per flauto solo)
2011
zamówienie dydaktycznego utworu na perkusję i orkiestrę (Prolog, kwartango i sambartet na perkusję i smyczki)
2011
Zamówienie przez Dariusza Samola utworu na septet saksofonowy (Winter is icumen in for 7 saxophones)
2011
Laureatka brązowego Medalu „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” przyznanego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego (legitymacja nr 1447)
2010
Zamówienie dydaktycznego utworu na perkusję (Quartango na marimbę oraz Sambattro na 4 perkusistów)
2010
Zamówienie przez Gabrielę Szyndzielorz utworu na fortepian (Anielskie podzwonne na fortepian z preparacją do słów własnych)
2010
Gościnny wykładowca Conservatorio Superior de Música „Manuel Castillo” w Sewilli (Hiszpania)
2009
Zamówienie dydaktycznego utworu na perkusję (Marsz perkusistów dla dwóch wykonawców na perkusyjne instrumenty niemelodyczne)
2009-2015
Sekretarz generalny Związku Kompozytorów Polskich
2009-2013
Absolwentka Międzyuczelnianej Specjalności Multimedialnej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (projekt współfinansowany ze środków UE): 1. Programowanie obiektowe w multimediach, 2. Interakcje wizualno-muzyczne, 3. Programy kompozytorskie, authoring, strony web, 4. Soud design i kompozycja filmowa, 4. Profesjonalne prezentacje i budowanie wizerunku prowadzącego
2009
Juror Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego Opole 2009
2009
Zamówienie dydaktycznego utworu na perkusję (Rozmowa dwóch młodych perkusistów: Stasia i Ignasia – duet perkusyjny na 2 ksylofony)
2009
Gościnny wykładowca Instituto de Música, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso oraz Departamento de Musica, Faculdad de Artes, Universidad de Chile w Santiago de Chile
2009
Kierownik międzywydziałowych Studiów Doktoranckich Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
2008
Habilitacja w zakresie kompozycji (recenzenci: Eugeniusz Knapik, Bronisław Kazimierz Przybylski, Mieczysław Tomaszewski, Marcin Błażewicz)
2008
Kierownik Podyplomowych Studiów Teorii Muzyki i Podyplomowych Studiów Kompozycji Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie )
2006
Gościnny wykładowca University of Arts w Iasi (Rumunia) w ramach programu Socrates-Erasmus
2007
Zamówienie przez Elżbietę Ostrowską i orkiestrę Divertimento (Suita Krasnobrodzka. Koncert poczwórny na flet, organy, skrzypce, wiolonczelę i orkiestrę smyczkową)
2006
Członek komisji rewizyjnej Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej
2004
Nagroda II stopnia Rektora Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie
2004
Gościnny wykładowca Uniwersytetu Zielonogórskiego
2004
Gościnny wykładowca International Theater Institute w Monachium (Niemcy)
2004
Film z premiery opery kameralnej I co wy na to? czyli cierpienia nowego Pirandella został rekomendowany przez Polską Sekcję International Theater Institut do przeglądu filmów operowych podczas 8th International Music Theater Workshop „New Works in Opera and Music Theater” w Monachium (Niemcy) i (jako jedyny) reprezentował tam Polskę
2003
Inscenizacja opery kameralnej I co wy na to? czyli cierpienia nowego Pirandella znalazła się w finale plebiscytu szczecińskiej prasy i telewizji – w kategorii Przedstawienie Sezonu – i uzyskała nominację do Bursztynowego Pierścienia
2002
Laureatka Medalu Filca (I nagroda) podczas XXIX Szkoły Matematyki Poglądowej Akademii Podlaskiej w Siedlcach za najlepszy wykład o tematyce matematyczno-muzycznej
2002-2005
Gościnny wykładowca Szkoły Matematyki Poglądowej organizowanej przez Akademię Podlaską w Siedlcach oraz Uniwersytet Warszawskij
2002
Laureatka I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim z okazji 45-lecia Opery na Zamku w Szczecinie za operę kameralną I co wy na to? czyli cierpienia nowego Pirandella
2002
Członek Kapituły Nagrody Przemysłu Fonograficznego „Fryderyk”
2001–2012
Kierownik Pracowni Muzyki Polskiej XX i XXI wieku Katedry Kompozycji w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie
2001
Zamówienie przez Elżbietę Ostrowską i orkiestrę Divertimento (Divertimento per il „Divertimento” na orkiestrę kameralną)
2001
Laureatka I nagrody na Konkursie Kompozytorskim „Muzyka ogrodowa” zorganizowanym przez Ogród Botaniczny UJ w Krakowie za utwór Pobłyski na sopran i orkiestrę kameralną
2001
Laureatka I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. I. Spassova w Płowdiw (Bułgaria) za Invocazione – sinfonia vocale na chór mieszany a cappella
2001
Nominacja płyty XXIth Century Polish Choral Music (Acte Prealable 0100) z utworem Błogosławiony z kantaty Afirmacje do Nagrody Przemysłu Fonograficznego „Fryderyk 2001”
2001
Wykładowca Podyplomowych Studiów Sztuki Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Pile
2000-2001
Wykładowca Podyplomowych Studiów Sztuki Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku
2000
Dyplom Podyplomowych Studiów Teorii Muzyki Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (z wynikiem celującym)
1997
Kwalifikacje I stopnia w dziedzinie kompozycji, Akademia Muzyczna w Katowicach (recenzenci: Marek Stachowski, Włodzinierz Kotoński)
1995
Uczestniczka Kursów Analizy Schenkerowskiej (organizowanych przez Instytut Muzykologii UW) pod kierunkiem S. Downsa i J. Dibble’a w ramach programu Tempus
1993-1999
Sekretarz Katedry Teorii Muzyki Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie
1992
Laureatka IV nagrody (I nie przyznano) na Konkursie Kompozytorskim Gdańsk 1992 zorganizowanym przez Schola Cantorum Gedanensis za Mironczarnie II na chór mieszany a cappella
1992
Laureatka I nagrody na Konkursie Młodych Kompozytorów im. T. Bairda w Warszawie za Okna na 23 instrumenty smyczkowe
1992
Członek Klubu Inteligencji Katolickiej
1991
Stypendystka Instytutu Dalcroze’a w Genewie (Szwajcaria)
1991
Uczestniczka Polsko-Szwajcarskich Kursów Metody Emila Jaques-Dalcroze’a w Zakopanem (prowadzonych m.in. przez pedagogów z Instytutu Dalcroze’a w Genewie)
1987
Zamówienie przez Teatr Animacji – teatr lalki i aktora „Marcinek” w Poznaniu (Passaggio per batteria)
1987
Wyróżnienie na Konkursie Młodych Kompozytorów Związku Kompozytorów Polskich w Warszawie za Pentarchię na orkiestrę kameralną
1986
Dyplom z kompozycji (klasa Mariana Borkowskiego) w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie
1984
Członek Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej
1983/1984
Stypendium naukowe Ministerstwa Kultury i Sztuki
1983
Pedagog w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) w Warszawie
1982/1983
Stypendium artystyczne im. Wawrzyńca Żuławskiego (fundowane przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS)
1982
Dyplom z teorii muzyki (pod kierunkiem Witolda Rudzińskiego) w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie
1981–1988
Uczestniczka (corocznie) Międzynarodowych Wakacyjnych Kursów dla Młodych Kompozytorów w Kazimierzu Dolnym n. Wisłą oraz w Radziejowicach (organizowanych przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej)
1981
Nagroda Ministra Kultury i Sztuki za bardzo dobre wyniki w nauce
1980–1981
Studium Pedagogiczne Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie
1974–1986
Członek Eksperymentalnego Warsztatu Rytmiki w Instytucie Pedagogiki Muzycznej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie i współpracownik Barbary Turskiej i Szabolcsa Esztényiego
1972–1977
Państwowa Szkoła Muzyczna II st. nr 2 im. F. Chopina w Warszawie (rytmika)
1964–1971
Państwowa Szkoła Muzyczna I st. nr 4 im. K. Kurpińskiego w Warszawie (fortepian)
1964–1972
Państwowa Szkoła Podstawowa nr 191 w Warszawie
© Copyright 2020 alicjagronau.pl | Stworzone w ramach atwi.pl